Friday, May 1, 2009

PAS Gombak Calon Husam Sebagai Timbalan Presiden

Perwakilan muktamar PAS Kawasan Gombak hari ini mencalonkan YB Dato’ Husam Musa untuk merebut jawatan Timbalan Presiden PAS di dalam Muktamar Tahunan PAS akan datang.

Bagi jawatan Naib Presiden pula, PAS Gombak mencalonkan YB Dr Hatta Ramli, YB Salehuddin Ayub dan YB Dato’ Sri Nizar Jamaluddin.

Muktamar itu turut menyaksikan transformasi peralihan kuasa Yang Di-Pertua (YDP) PAS Kawasan Gombak (PKG) daripada YB Dr Hatta Ramli kepada Ustaz Salehuddin Nasir.

YB Dr Hatta Ramli memegang jawatan YDP PAS Gombak selama 6 tahun semenjak mengambil alih jawatan itu daripada Ustaz Salehuddin Nasir pada tahun 2003.

Majlis perasmian muktamar kali ke 14 ini telah disempurnakan oleh Menteri Besar Rakyat Perak, Yang Berhormat Dato’ Sri Ir Nizar Jamaluddin di Dewan Dato’ Fadzil Noor, Markaz Tarbiah PAS Pusat, Taman Melewar.

Seramai 340 orang perwakilan hadir pada muktamar kali ini yang turut menjadi medan para perwakilan menilai dan meluluskan laporan PAS Kawasan Gombak sesi 2008/2009 serta usul-usul.

Para perwakilan turut menjalankan tanggungjawab mereka untuk memilih seramai 18 orang ahli jawatankuasa kerja (AJK) PKG yang baru bagi sesi 2009 – 2011, serta perwakilan ke Muktamar PAS Pusat akan datang.

No comments: